torsdag 5 augusti 2010

Bare Minerals






Tänkte att jag skulle dela med mig av mina tankar om Bare Minerals, nu när jag använt de sminket ett tag både på mig själv och andra.




Om vi börjar med basen så kan jag säga att den är sjukt bra! Det finns inte ord för hur bra den är. Om man vill ha mycket täckning så är det bara att dra på flera lager, det funkar utmärkt. Har dock noterat att det är en fördel att använda deras primer under foundationen, då sitter det mycket längre och smälter lättare in i huden.

Sedan finns det något som kallas "radiance" och finns i tre eller fyra nyanser har jag för mig. Det använder jag som highlight i ansiktet, och det blir så snyggt. Använder "flawless radiance" och resultatet blir verkligen FLAWLESS.

Som ni kanske förstått så älskar jag deras basprodukter, men jag kan säga att jag är mindre förtjust i ögonskuggorna.



Det är bara skimmer skimmer och glitter. En matt skugga tror jag att det finns. Och det går inte att göra djup i globlinjen med skimmerskugga eftersom skimmer reflekteras i ljus.Så skuggorna är bra till dagssmink men inget annat. Det är min åsikt.

Deras läppstift funkar helt klart, men jag skulle inte använda det på mig själv pga utbudet. Finns inga riktigt ljusa läppstift.

Så det var mina tankar om det märket, jag vill avsluta med att säga att jag vet att det är dyrt, men basen är verkligen värt pengarna. Det kan jag garantera.

1 kommentar:

Hanna sa...

Tack Sandra! :D. Det är riktigt inspirerande att gå in på din blogg, man hittar alltid någon snygg mejk :D